Carmen - suita
Kubánský choreograf Alberto Alonso přišel na výzvu fenomenální primabaleríny Maji Plisecké s další verzí baletu o Carmen, vešla do dějin v roce 1967 ve Velkém divadle v Moskvě pod názvem Carmen suite, Bizetovu hudbu upravil a doplnil manžel Plisecké Rodion Ščedrin.
Jak v případě Rolanda Petita, tak i zde je příběh koncentrován na hlavní trojúhelník vztahů Carmen - Don José - Toreador, vše je ale transportováno do roviny symbolismu a expresionismu. Carmen je i díky scéně B. A. Messerera uzavřena do své arény života, kde zápasí se svým osudem, který nabírá v určitých okamžicích podobu býka, Don Josého, Toreadora.
Svou koncepci takto viděné Carmen vyjádřil Rodion Ščedrin těmito slovy: "Život Carmen se mi jeví jako aréna, ve které se denně odehrává boj o její svobodu. Musí neustále bojovat proti všem, všichni usilují o její život. Stále se její osud pohybuje na hranici mezi životem a smrtí. Nejinak, než je tomu u toreadora a býka."
Náhledy fotografií ze složky Carmen - suita
Komentáře
Přehled komentářů
Když jsem viděla Carmen v podání Světlany Zakharové, musela jsi si ji pustit ještě alespoň dvakrát - úplně mě dostala! :D Její Carmen je perfektní!
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60
Alespoň dvakrát
(Barča, 3. 11. 2011 6:49)